No en som responsables!

Algú recorda que em van trencar el vidre del cotxe? si, oi? Doncs no me’l van arreglar fins divendres. I encara va costar! No explico tota la peregrinació perquè aquest post es faria etern.

[@more@]

A mi no m’agrada emprenyar-me (i a qui li agrada?), no m’agrada fotre crits, m’ho passo malament. No em senta bé. Però vaig acabar fent-ho i quan ho vaig fer resultava que no hi havia cap responsable. Les culpes se les passaven de l’un a l’altre. De fet, em sembla que tots plegats són una colla d’incompetents, o millor dit (tampoc cal que em passi), tots plegats s’han comportat de manera ben incompetent. En aquest post, volia parlar d’això de la responsabilitat de la pròpia feina.

Fa uns anys vaig tenir una d’aquelles feines odioses de teleoperadora en un servei d’atenció al client d’una companyia telefònica. Era una feina summament frustrant. Et trucava un client per un problema i tu el que podies fer era ben poca cosa. A més a més, el joc al que juguen aquests serveis és… Tu quan treballes en aquest serveis normalment no estàs contractat per la companyia en qüestió, estàs contractat per una empresa subcontractada. Les grans companyies fan que els "plats bruts" els rentin uns altres, però sense donar-los-hi tots els mitjans per poder resoldre’ls. És un joc de mai acabar.

No sabeu les vegades que havia tingut ganes de dir (i és possible que ho hagués acabat dient més d’un cop): vagi directament a l’OCU o posi una denuncia. La persona que reb les queixes, en aquest cas jo, no és responsable del que li passa al client, però el que és molt pitjor: té molts pocs mitjans per resoldre-ho.

Recordo que quan treballava aquí hi havia dues companyes que no estaven gens d’acord en si l’ètica personal s’havia de deixar a la porta d’entrada a la feina o era una cosa de la que no te’n podies desfer. Crec que l’ètica no s’hauria de deixar a la porta d’entrada de la feina i que en cap feina t’haurien de demanar això. Però en aquesta feina (i no crec que sigui la única), d’alguna manera, et demanaven això. Ho trobo molt trist i m’emprenya molt! Les coses no haurien de funcionar així! Ja sé, funcionen així i jo poca cosa hi puc fer. Però no m’agrada, em rebenta, m’emprenya i m’indigna.

Quina relació té això amb el que m’he trobat? Doncs, que m’he trobat a l’altra banda de la barrera. Era jo la clienta indignada. I tot i que crec que els del taller tenien més marge de maniobra que jo fent de teleoperadora, em sembla que tenien certa raó quan deien que no era culpa d’ells sinó de la casa havia de portar el vidre. Aquí, hi ha alguna cosa que no funciona, no? En algunes feines, no tens responsabilitat sobre la teva pròpia feina o aquesta és molt limitada, són altres els responsables i, curiosament, a aquestes altres persones és molt difícil que un client pugui accedir-hi. Trist!



Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 comentaris a l'entrada: No en som responsables!

  1. efe diu:

    Ui, això de No som resposables és igual a Som irresponsables.

  2. gemminola diu:

    Es veu que actualment és una forma de treballar molt extessa…

  3. iruNa diu:

    Buf, un tema complicat. Jo aquest estiu vaig estar treballant a autopistes (si,si, allà a les cabines atenent al client i cobrant, cobrant) i moltes vegades em menjava literalment la mala llet dels clients que venien cabrejats pq havien estat fent cua i no volien pagar. I és clar, jo què els havia de dir?
    Penso que la ètica va lligada a la persona i que nosaltres, per poca responsabilitat que creguem tenir en una feina, sí sóm responsables d’executar-la al màxim responsablement possible dins dels nostres limits com a ultims peons de l’empresa.
    nose si m’he explicat massa bé, ho sento!

  4. Pd40 diu:

    Això de posar 902 com a telèfon d’atenció al client és un xollo per les empreses. Et tenen un munt de temps facturant i a més es passen la pilota sense solucionar res. L’administració s’hauria de posar seriosa en aquest tema, sobre tot en aquelles empreses que tenen situació de força davant el client per falta de competència.

  5. Crec que el que cal fer es omplir-los de denuncies a totes aquestes empreses, i/o administracions. A la minima… denuncia que te crio! però tothom eh? si aquesta prectica de denuncia fos mes extesa que criticar, crec que aniriam millor

Els comentaris estan tancats.